FANDOM

Tami (engl. Tam) on sarjassa merkittävä kissa, joka on Katajan kulkukissakaveri. Hänestä tulee nopeasti Varjakin hyvä ystävä.

Kuvailu

Ulkonäkö

Tami on pitkäkarvainen, takkuinen, suklaanruskea naaraskissa, jolla on suklaanruskeat silmät ja tuuhea häntä.

Luonne

Tami on Katajan paras ystävä. Hän on naaraskissa, joka hyväsydäminen ja on aina tykännyt Varjakista heidän ensimmäisestä tapaamisestaan lähtien. Toisin kuin hänen ystävästään, hän tuntuu luottavan muihin kissoihin helpommin. Hän ei pidä nääntymisestä ja saattaa olla myös hieman liian luottavainen nälkäisenä. Hän on myös pelkurimainen kohdatessaan hankalia tilanteita. Tami varsinkin pelkää Selja Kalmaa. Tami on ilomielinen kissa ja yrittää piristää ystäviään.

Kirjoissa

Varjak Käpälä

Tami nähdään ensimmäisen kerran yön jälkeen, jonka Varjak vietti Katajan majassa. Tami herättää Katajan ja Varjakin aamulla ja kertoo, ettei löytänyt mitään syötävää. Kataja käskee Varjakin mennä pois tämän vietettyä luvatun yhden yön majassa, mutta Tami haluaa Varjakin jäädä. Pian Tami kysyy Varjakin nimeä ja Tami kummastelee saadessaan kuulla Varjakin olevan mesopotamiansininen. Myöhemmin Tami toteaa, että Varjak on ihan kuin Luka, joka oli Tamin ja Katajan ystävä.
Tami joutuu Herrasmiehen sieppaamaksi, kun tämä itsepäisesti ja nälkäisenä menee syömään Herrasmiehen jättämää kaviaaria.

Varjak Käpälä: Lainsuojaton

Kirjan alussa Kataja, Varjak ja Tami nähdään juoksemassa lumisella polulla.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Varjak Käpälä, sivu 179